Se asteapta ca Apple va lansa pe 25 martie un nou serviciu ambitios de abonament la stiri. Unele publicatii de stiri si-au declarat intentia de a fi parte din acest serviciu, dar se pare ca New York Times nu e interesata si a spus si de ce.
Mark Thompson, CEO-ul publicatiei New York Times din Statele Unite cu cei mai multi abonati, a avertizat ca distribuirea stirilor pentru niste terti poate fi periculoasa pentru editori, pentru ca risca sa piarda controlul asupra propriului continut.
Apple a anuntat lansarea unor servicii precum Apple News. Pe data de 25 martie se asteapta ca compania va lansa un nou serviciu de abonament la stiri si reviste.
La un pret fix lunar, clientii pot primi acces la mai multe publicatii simultan. Pare o idee buna si una pe care Texture o incerca inainte de a fi preluata de Apple, dar se pare ca unii editori de stiri nu sunt foarte incantati.
Vorbind pentru Reuters, CEO-ul New York Times, Mark Thompson, a avertizat alti editori de stiri ca nu ar trebui sa se alature serviciului Apple. Mark Thompson mai a spus: „Tindem sa fim destul de precauti cu privire la ideea ca aproape toti oamenii ar trebui sa gaseasca jurnalism altundeva. Suntem, de asemenea, ingrijorati de faptul ca jurnalismul nostru a fost amestecat intr-un fel de Magimix (blender) cu jurnalismul tuturor ceilalti”.
CEO-ul NYT adauga: „Daca as fi fost o retea de difuzare americana, m-as fi gandit de doua ori inainte sa-mi dau toata biblioteca celor de la Netflix”.
Aceste declaratii ale CEO-ului New York Times vin dupa o stire anterioara conform careia Wall Street Journal ar putea fi parte din serviciul de abonament al Apple, dar ca The Washington Post si New York Times nu sunt interesate de serviciul companiei Apple. Din perspectiva de afaceri, Mark Thompson de la NYT are un punct de vedere corect, dar ramane sa asteptam si sa vedem cum vor evolua lucrurile cu serviciul de stiri al Apple.