Dupa ce a fost intr-un fel mustrata de NYT si WP cu privire la viitorul serviciu de abonare la stiri, compania Apple nu se descurajeaza si incearca sa lupte impotriva stirilor false intr-un alt mod.
Anul trecut, Apple a anuntat ca a preluat Texture, un fel de Netflix pentru reviste. Se spune ca preluarea este parte dintr-un plan mai amplu prin care Apple ar putea lansa propriul serviciu de abonare la articole si reviste.
Se pare ca Apple incearca sa ofere mai multa credibilitate serviciului sau. Compania a anuntat recent ca va lansa o initiativa in Statele Unite si Europa prin care va educa cititorii pentru a sti sa repereze stirile false.
Potrivit CEO-ului companiei din Cupertino, Tim Cook, „Cunoasterea stirilor este vitala pentru sustinerea unei prese libere si a unei democratii infloritoare – si suntem mandri ca colaboram cu organizatiile de frunte”.
CEO-ul Apple adauga, „Am fost impresionati de munca importanta realizata de News Literacy Project, Common Sense si Osservatorio care permit tinerilor sa fie cetateni activi si implicati”.
Compania Apple nu este singura in eforturile sale de a detecta si impiedica raspandirea stirilor false. In trecut am vazut eforturi similare si de la platforme de social media precum Facebook, acestea incercand sa adauge informatii si surse suplimentare articolelor pentru a oferi utilizatorilor o mai buna intelegere asupra subiectelor.
Chiar si WhatsApp a lansat noi caracteristici care le permit utilizatorilor sa identifice mai bine stirile false, iar YouTube a lansat de asemenea ateliere de lucru pentru a-i educa pe tineri pentru a-si da seama mai bine care sunt stirile false.
Apple va gazdui un eveniment pe data de 25 martie, iar atunci am putea afla in sfarsit mai multe informatii despre serviciile viitoare ale companiei.