Sistemul de strike-uri (avertismente) al YouTube a fost adesea criticat pentru modul in care ii penalizeaza pe creatori. Nu era intotdeauna clar si nu indica cu ce-au gresit creatorii, iar pedepsele lor puteau varia de la unele usoare pana la repercusiuni mai serioase.
YouTube si-a actualizat sistemul de avertismente pentru a oferi clarificari si pentru ca compania sa fie mai blanda cu creatorii la prima abatere.
Incepand cu 25 februarie, toate canalele care au incalcat regulile au primit o avertizare unica. Nu au fost aplicate penalitati, cu exceptia eliminarii acelui continut.
YouTube afirma ca procedeaza astfel pentru a se asigura ca toti creatorii au timp sa invete care sunt regulile. Astfel acestia se pot intoarce la crearea de continut si sa interactioneze cu publicul lor intr-un mod care respecta regulile.
De asemenea, YouTube extinde resursele de politici disponibile pentru a oferi mai multe detalii despre tipurile de comportament care pot duce la un avertisment.
Printre acestea se numara exemple de continut care de obicei incalca regulile. Pedeapsa pentru incalcarea regulilor este aplicata oriunde se intampla pe YouTube.
Regulile acopera tot continutul de pe YouTube, inclusiv miniaturile personalizate, Povestile si chiar linkurile catre alte site-uri incluse in descrierea clipurilor video sau in card.
Nu toate avertismentele au avut anterior aceeasi penalizare, iar acest lucru s-a dovedit a fi confuz pentru creatori. Asa ca YouTube are grija ca de acum incolo toate avertismentele vor acea aceeasi penalizare pentru creatori.
Primul avertisment va duce la inghetarea timp de o saptamana a capacitatii de a incarca continut nou pentru creatori. Cel de-al doilea avertisment intr-o perioada de 90 de zile va duce la interzicerea incarcarii de continut nou timp de doua saptamani. Al treilea strike intr-o perioada de 90 de zile va duce la stergerea canalului.