YouTube se va ocupa de subiectele controversate care predispun la dezinformare de pe platforma sa, a confirmat un purtator de cuvant al acestei companii. Cu toate acestea, clipurile video cu dezinformari vor continua sa apara in rezultatele de cautare, dar aceste clipuri video vor fi insotite de verificari de la parteneri verificati.
La fel ca orice platforma online importanta, YouTube se confrunta cu problema dezinformarii si cu subiectele controversate. Un studiu recent a constatat ca clipurile video cu subiecte controversate de pe platforma au contribuit la cresterea numarului de persoane care cred ca Pamantul este plat.
Compania de clipuri video a decis sa lanseze un nou panou de informatii care va fi folosit pentru a afisa verificari atunci cand utilizatorii cauta subiecte care imprastie dezinformare.
„Ca parte a eforturilor noastre continue de a construi o experienta mai buna pe YouTube, ne extindem panourile de informatii pentru a afisa verificari de la editori eligibili pe YouTube”, a spus un purtator de cuvant al platformei de clipuri video.
Aceste atentionari vor afisa verificari de la partenerii verificati ai platformei YouTube de clipuri video in rezultatele de cautare pentru subiecte controversate care predispun la dezinformare.
Panourile vor fi afisate in paginile cu rezultatele cautarii in locul clipurilor video individuale. Acest lucru nu va impiedica aparitia unor informatii care contin dezinformari in rezultatele de cautare, YouTube pur si simplu va genera o declinare a responsabilitatii privind cautarile care implica subiecte controversate.
Compania a lansat aceasta functie numai in India pentru moment. Este una dintre cele mai mari piete ale companiei, cu aproape 250 de milioane de utilizatori.
Aceste avertismente pentru dezinformare vor fi aratate atat in limba engleza, cat si in hindi. YouTube a confirmat ca aceasta caracteristica pentru subiectele controversate va fi extinsa treptat in mai multe tari din lume, dar nu a oferit detalii.