Intrebare pentru utilizatorii iOS: Daca Google nu ar fi fost motorul de cautare prestabilit pentru browserul Safari, v-ati mai fi deranjat sa navigati pe site-ul Google si sa utilizati aplicatia sa, sau ati fi folosit motorul de cautare prestabilit pe Safari chiar daca nu este cel Google?
Unii ar putea merge pe site-ul Google, dar se pare ca compania vrea sa fie sigura ca-i folosesti motorul de cautare pe browserul Safari. Asa ca, conform unor estimari recente de la Goldman Sachs, compania a platit pentru Apple 10 miliarde de dolari pentru a se asigura ca motorul sau de cautare este cel implicit pe browserul Safari.
Acest lucru functioneaza excelent pentru compania Google pentru ca asa se asigura ca utilizatorii Safari sunt redirectionati catre search engine-ul sau. Este bine si pentru Apple, avand in vedere ca acei bani ii stimuleaza segmentul de servicii, despre care unii cred ca va deveni o sursa imensa de venituri pentru companie in viitor.
Conform analistilor, „Nu numai ca suma este mare, dar aceasta mai si creste, avand in vedere ca tot mai multi oameni cauta pe internet de pe dispozitive mobile. Combinand munca noastra cu datele magazinelor de aplicatii de la Sensor Tower, concluzionam ca TAC (Costul de Achizitie a Traficului) si numarul de descarcari din magazinul de aplicatii al Apple au reprezentat 51% din veniturile din servicii in 2018 si o crestere de 70% a profitului brut. Ambele elemente ar trebui sa creasca in 2019, desi TAC pare sa incetineasca semnificativ”.
Aceasta nu este prima data cand am auzit ca Google a platit sume uriase de bani pentru Apple pentru ca motorul sau de cautare sa ramana cel implicit pe browserul Safari de pe dispozitivele companiei Apple.
Ramane de vazut daca Apple va creste pretul in viitor si daca cei de la motorul de cautare Google vor mai crede in viitor ca merita sa plateasca atat de multi bani pentru Apple pentru a ramane implicit pe Safari.