Recent, compania Apple din orasul american Cupertino a anuntat ca va organiza un concurs pentru campania „Shot on iPhone” in care castigatorii isi vor putea vedea fotografiile in reclame si panouri publicitare.
De asemenea, Apple a afirmat initial ca acesti castigatori ai campaniei „Shot on iPhone nu vor fi compensati financiar, ci doar li se va acorda meritele si li se va mentiona numele.
Acest lucru este echivalentul platii prin „expunere”. Putem spune ca multi oameni nu au fost prea incantati de aceasta metoda de plata. Dar vestea buna este ca compania s-a razgandit intre timp si si-a actualizat site-ul prin care specifica ca castigatorii campaniei vor fi platiti printr-o suma de bani.
„Apple crede cu tarie ca artistii ‘Shot on iPhone’ ar trebuie sa fie platiti pentru munca lor. Fotografii care realizeaza ultimele 10 fotografii castigatoare vor primi o suma de bani pentru faptul ca fotografiile lor vor fi amplasate pe panouri publicitare si distribuite prin alte canale de marketing ale Apple”.
Campania e in desfasurare de ceva timp si exista sanse ca unii au vazut panouri publicitare cu acele fotografii in orasele din lume.
Cu toate acestea, formatul campaniei „Shot on iPhone” a fost schimbat pentru acest an. Adica anterior Apple a luat legatura in privat cu fotografii pentru a le folosi munca, iar anul asta compania a decis sa organizeze un concurs pentru a selecta fotograful castigator al campaniei „Shot on iPhone”.
Aceasta nu este prima data cand compania a fost criticata pentru faptul ca refuza sa-i plateasca pe artisti pentru munca lor. Perioada gratuita de proba de trei luni a serviciului Apple Music a insemnat ca compania nu-i plateste pe artistii muzicieni in aceasta perioada.
Abia cand Taylor Swift a vorbit despre asta Apple s-a razgandit si a declarat ca ii va plati pe artisti si pe compozitori chiar si in timpul perioadei de proba.