Gigantul in computere Dell a declarat miercuri ca a avut loc o tentativa de hacking asupra retelei sale mai devreme in aceasta luna. Compania a declarat ca a detectat o tentativa de a extrage informatii despre clienti din reteaua Dell.com, inclusiv numele, adresele de e-mail si parolele, pe data de 9 noiembrie.
In ziua de azi pare ca exista multe companii mari cu multe resurse care sunt folosite pentru protectia datelor si care experimenteaza brese de date.
Fie exista o securitate redusa, fie instrumentele de hacking au devenit considerabil mai sofisticate. De fapt, chiar Dell a experimentat recent o tentativa de hacking in reteaua sa.
Intr-o postare pe site-ul sau, compania a dezvaluit ca, mai devreme in acest an, a detectat tentative de hacking prin care se intentiona spargerea retelei pentru a avea acces la informatii despre clienti.
Retineti ca spunem „tentative”, iar asta pentru ca, potrivit companiei, atacatorii nu au avut succes cu hacking-ul lor, sau cel putin asa crede compania. Potrivit Dell, „Desi este posibil ca unele informatii au fost eliminate din retea, investigatiile noastre nu au gasit dovezi concludente care sa ateste ca vreo informatie a fost extrasa. In plus, masurile privind securitatea cibernetica ale Dell sunt implementate pentru a limita impactul oricarei posibile expuneri. Printre acestea, se numara criptarea parolelor clientilor nostri si resetarea obligatorie a parolei pe Dell.com”.
Compania subliniaza, de asemenea, ca informatii referitoare la platile clientilor, cum ar fi detaliile cardurilor de credit, nu au fost vizate in retea.
De asemenea, compania Dell declara ca, odata cu detectarea tentativei de hacking a retelei, au implementat rapid masuri de contracarare si ca ei colaboreaza cu o firma independenta de ancheta si cu autoritatile in aceasta privinta. Daca primiti o notificare care va informeaza ca parola a fost resetata, masurile luate in urma tentativei de hacking ar putea fi motivul.