Desi multi furnizori populari de servicii e-mail obisnuiau sa scaneze e-mailurile utilizatorilor lor pentru a vinde datele agentilor de publicitate, destul de multi dintre ei au renuntat la aceasta practica, dar se pare ca nu si Yahoo Mail.
O stire sustine ca Yahoo Mail continua sa scaneze posta electronica pentru a vinde datele catre agentii de publicitate. Wall Street Journal informeaza ca Oath, compania care detine Yahoo acum, se afla in discutii cu agentii de publicitate cu privire la un nou serviciu care va scana peste 200 de milioane de casute postale pentru a oferi date de utilizatori.
Ceea ce Oath a confirmat autorului stirii este ca serviciul Yahoo Mail efectueaza intr-adevar scanari de e-mail, dar a subliniat ca sunt scanate doar e-mailurile promotionale care sunt de obicei trimise de retaileri.
Algoritmii sunt folositi pentru a scana acele acele mesaje si sunt folosite cookie-urile pentru a le arata utilizatorilor anunturi similare in viitor.
Astfel, agentii de publicitate vor putea sa vizeze acei utilizatori atunci cand cumpara anunturi la Oath. Compania a spus autorului stirii ca sistemul de scanare de date al serviciului ignora e-mailurile personale si ca informatiile de identificare personala nu sunt trimise advertiserilor.
In plus, utilizatorii au posibilitatea de a renunta la scanarea datelor pentru agentii de publicitate. Acest lucru e valabil si pentru utilizatorii serviciului premium de e-mail Yahoo Mail de 3,49 dolari pe luna, pentru ca si acestia pot renunta la scanare.
Acest lucru e posibil prin accesarea Ad Interests Manager in Yahoo Mail si prin selectarea optiunii relevante. Aceasta pagina de renuntare la scanarea datelor de catre serviciu nu este localizata in meniul Settings, asa ca este un pic dificil de gasit.