NASA s-a angajat oficial pentru primul zbor al avionului sau supersonic silentios. Si nici nu trebuie sa asteptam prea multi ani. In cativa ani, ne asteptam sa vedem (dar nu si sa auzim) avionul X-59 cu viteza peste cea a sunetului.
Traficul aerian comercial supersonic poate deveni posibil la un moment dat in viitor. NASA s-a straduit sa indeplineasca acest scop. Prima parte a avionului X-59 Quiet Supersonic Technology silentios este acum construita de echipa Skunk Works de la Lockheed Martin ca parte a programului de demonstratii al NASA.
Agentia NASA s-a angajat oficial pentru un calendar de dezvoltare de trei ani care va duce la primul zbor al avionului X-59 Quiet Supersonic Technology in 2021.
Planul major a fost stabilit dupa o analiza riguroasa. Agentia spatiala NASA a confirmat sprijinul sau continuu pentru program in ceea ce priveste finantarea aeronavei silentioase X-59.
De asemenea, a pus in aplicare un calendar de dezvoltare realizabil pentru primul sau avion X silentios de dimensiune completa in peste trei decenii.
Sunetul a fost unul dintre motivele majore pentru care calatoria comerciala supersonica cu aeronava emblematica Concorde a fost eliminata treptat.
Intregul nou proiect este concentrat pe reducerea intensitatii sonore (sunetul generat de un avion supersonic) pana la un nivel aproape imperceptibil, spune NASA.
Aeronava silentioasa X-59 va zbura la o altitudine de 16,7 kilometri cu viteze de pana la 1512 de kilometri pe ora. Daca lucrurile decurg conform planului si nu exista intarzieri neprevazute, primul zbor al lui X-59 ar putea avea loc in 2021.
Testele de zbor ale avionului silentios X-59 ii vor permite agentiei spatiale NASA sa vina cu un standard de zgomot supersonic tolerabil care va rasturna reglementarile existente care interzic calatoriile peste viteza sunetului deasupra oraselor.