Un produs de nisa, pe care majoritatea consumatorilor nu-l vor observa nicidodata, a ajutat la cresterea actiunilor companiei Sony: senzorii de imagine. Compania de electronice si entertainment si-a cedat de mult timp conducerea sa in playere portabile de muzica si televiziune companiilor Apple si Samsung, dar senzorii de imagine – ochii unei camere de smartphone – raman unul dintre putinele domenii in care Sony ramane liderul. Acum, Sony spera sa repete acest succes si pe piata masinilor fara sofer.
Companiile tehnologice par sa fi dezvoltat o obsesie cu piata auto. In ultimii ani, Google a lucrat din greu pentru a „sparge” codul masinii fara sofer.
Google are deja un prototip de masina fara sofer si depune eforturi pentru a fi un rival demn pentru concurenta. Se pare ca gigantul japonez de electronice Sony are ambitii similare.
The Financial Times raporteaza ca Sony isi uneste fortele cu ZMP, o companie japoneza care dezvolta masini fara sofer. Se pare ca Sony chiar investeste 100 de milioane de yeni in aceasta companie.
100 de milioane de yeni sau 840 000 de dolari ii permit companiei sa cumpere 2 procente din compania ZMP. Se pare ca ambele companii vor lucra impreuna pentru a dezvolta tehnologii pentru masini fara sofer, bazandu-se in special pe experienta Sony in senzori de imagine combinata cu cunostintele din domeniul roboticii ale companiei ZMP.
Un alt nume mare care se asteapta sa se alature acestei piete este Apple. Rapoarte recente sugereaza faptul ca Apple angajeaza noi talente care pot ajuta la dezvoltarea unei masini 100% electrice.
S-a raportat faptul ca masina 100% electrica a Apple va fi capabila sa conduca de una singura, de asemenea. Multi oameni cred ca acest lucru va creste presiunea asupra Tesla care are deja incheiat un parteneriat cu Chevrolet Bolt, un autoturism electric relativ ieftin care va propulsa Model 3 al Tesla in cativa ani.