WhatsApp este cel mai popular serviciu de mesagerie cross-platform din lume. Este gratuit pentru toti utilizatorii si nu a servit nicio reclama.
Cu toate acestea, dupa ce in luna iulie a raportat venituri cam mici, Facebook arata acum ca se gandeste serios sa scoata bani din WhatsApp.
Din fericire, fluxul nou de bani pentru Facebook nu va afecta experienta de utilizare a utilizatorului obisnuit. Compania WhatsApp a Facebook a adaugat anul trecut noi instrumente pentru a ajuta oamenii si afacerile sa comunice unii cu altii.
Aceasta a primit feedback de la utilizatori care indicau ca este mai rapid si mai usor sa comunice cu o intreprindere prin WhatsApp decat printr-un apel sau un e-mail.
Au fost lansate trei noi modalitati prin care clientii pot interactiona cu afacerile. Printre acestea se numara un buton de comanda rapida pentru lansarea imediat a unui chat, abilitatea afacerilor de a trimite informatii – cum ar fi un tichet de imbarcare – si sa ofere asistenta in timp real pe serviciul de mesagerie.
Acum, compania va afisa reclame ale afacerilor care sunt legate de WhatsApp. Acest lucru inseamna ca afacerile vor putea acum sa cumpere reclame care ii directioneaza pe utilizatori catre un chat deja incarcat cu intreprinderi pe WhatsApp, iar acestea pot incepe sa comunice cu clientii de acolo.
Intreprinderile vor putea raspunde clientilor gratuit daca raspund in termen de 24 de ore. Acestea vor fi taxate daca raspund dupa 24 de ore. Acest lucru nu se va aplica intreprinderilor mici, deoarece acestea vor putea raspunde gratuit clientilor in mod individual.
Intreprinderile mari vor fi taxate cu un cost fix in functie de tara pentru mesajele trimise dupa primele 24 de ore. Acest lucru va fi gestionat de API-ul WhatsApp Business care a fost lansat luna trecuta.
Aceasta este prima incercare reala pe care Facebook a intreprins-o pentru a castiga bani de pe urma WhatsApp. Utilizatorul obisnuit va fi bucuros sa vada ca actiunile companiei nu-i vor afecta experienta de utilizare in niciun fel.