Apple a inceput sa ofere fiecarui utilizator de iPhone un scor de incredere. Nu se stie in mod clar cum este calculat acest scor de incredere, dar unul dintre factori ar putea fi numarul de apeluri si e-mailuri trimise si primite pe iPhone sau iPad.
Avand in vedere ca exista milioane de utilizatori de iPhone-uri, cum pot fi incadrati aceastia in categoria „buni” si in categoria „rai”? In incercarea de a preveni achizitiile frauduloase de pe iTunes Store si activitatile frauduloase in general, se pare ca Apple a decis sa lanseze o evaluare cu scor de incredere pentru utilizatorii de iPhone-uri.
In mod nesurprinzator, ramane sa ghicim cum sunt calculate aceste scoruri de incredere, dar exista unii care sunt ingrijorati in legatura cu implicatiile pentru confidentialitate din spatele acestor scoruri de incredere.
Cu toate acestea, Apple i-a asigurat pe utilizatori de iPhone-uri ca nu-si urmareste utilizatorii si ca nu exista identificatori unici care ar putea fi folositi pentru publicitate personalizata.
Potrivit Apple, „Pentru a ajuta la identificarea si prevenirea fraudelor, informatii despre cum iti folosesti dispozitivul, inclusiv numarul aproximativ de apeluri si e-mailuri pe care le trimiti si primesti, vor fi folosite pentru a calcula un scor de incredere atunci cand efectuezi o achizitie. Sistemul este proiectat in asa fel incat Apple nu poate afla valorile reale ale dispozitivului tau. Scorurile de incredere sunt stocate pentru un timp fix pe serverele noastre”.
Ideea este ca, prin monitorizarea tiparelor de utilizare ale voastre si prin atribuirea unui punctaj, Apple ii poate identifica pe utilizatori prin modul in care isi folosesc iPhone-urile.
Acest lucru inseamna ca, in cazul in care incepeti sa efectuati achizitii neobisnuite, sau daca tiparul de utilizare se schimba dramatic, Apple ar putea deduce ca iPhone-ul dv. este folosit de altcineva. Din pacate, in acest moment nu exista nicio modalitate pentru utilizatori de a verifica ce punctaj au.