CD-ul – care a devenit demodat in epoca de streaming – poate fi acum gasit la cosul de gunoi. Unii dintre cei mai mari retaileri de muzica incep sa-si piarda interesul in CD-uri.
„Isi mai aminteste cineva cand a cumparat ultima data un CD?”, intreba retoric Huber Joly, CEO-ul retailerului Best Buy, mai devreme in acest an. Adevarul e ca CD-urile se afla in declin de peste un deceniu.
In prezent, cu distributia digitala a muzicii si a filmelor, mediul fizic nu mai este la fel de raspandit cum era odata. Exista unii care prefera in continuare formatele media fizice, cum ar fi Compact Disc-ul, dar este clar ca Compact Disc-urile nu mai au o piata la fel de mare pe cat aveau.
Motiv pentru care nu este surprinzator sa aflam ca retaileri din Statele Unite, cum ar fi Best Buy si Target, incep sa reduca treptat vanzarile de Compact Disc-uri.
Ambii retaileri (Best Buy si Target) continua sa vanda CD-uri, dar nu mai pun un accent prea mare pe acestea. De exemplu, retailerul Best Buy incepe sa retraga Compact Disc-urile de pe site-ul sau, iar numarul de dispozitive audio care suporta redarea Compact Disc-urilor sunt foarte putine.
De asemenea, si retailerul Target reduce vanzarile de CD-uri. Potrivit lui Joshua Thomas, un purtator de cuvant al retailerului Target, „Muzica este o parte importanta din ADN-ul nostru. Efectuam schimbari care reflecta schimbarile din industrie si schimbarea comportamentului consumatorilor”.
Acestea fiind spuse, ceea ce este interesant este ca, pe masura ce popularitatea CD-urilor descreste, un format fizic mai vechi devine din ce in ce mai popular – discul din vinil.
Am auzit stiri conform carora unele companii incep din nou productia discurilor din vinil, cum ar fi in Australia unde o noua fabrica de discuri din vinil a fost deschisa dupa 30 de ani.