Chirurgii esteticieni au executat intotdeauna cereri aparent ciudate de a recrea parti ale corpurilor celebritatilor precum Angelina Jolie, David Beckham si Salma Hayek. Tinerii din ziua de azi, totusi, sunt o specie usor diferita, pentru ca ei sunt cei cu selfie-urile.
Multumita aplicatiilor ca Snapchat si Instagram care introduc diferite filtre pe care tinerii le pot aplica selfie-urilor pentru a arata in diferite feluri, se pare ca s-a creat un efect secundar.
Se pare ca selfie-urile duc la o crestere in randul tinerilor pentru chirurgia estetica pentru ca acestia sa arate la fel de bine ca in selfie-urile lor.
Intr-o lucrare publicata in Jurnalul Asociatiei Medicale Americane, Dr. Neelam Vashi, o directoare in cadrul Centrului Medical din Boston, a inventat termenul „Dismorfie Snapchat” care reprezinta un trend nou si ingrijorator care pare sa implice tineri care vor sa arate ca in selfie-urile lor.
Potrivit Neelam Vashi, se pare ca tinerii incep sa le placa ceea ce vad in selfie-urile lor datorita filtrelor care mascheaza unele imperfectiuni si vor sa arate in viata reala ca in imagini.
Academia Medicala Americana de Chirurgie Plastica Faciala si Reconstructiva sustine ca 55% dintre clinicieni vad pacienti care vor sa arate mai bine in selfie-urile lor, acest lucru reprezentand o crestere a chirurgiilor estetice de 13% fata de anul trecut.
Intr-o stire de Inverse, Kaylee Kruzan, un candidat pentru doctorat in filosofie care lucreaza la Laboratorul Social Media al Cornell, a spus, „Exista cateva studii care indica faptul ca, prin intermediul unei interventii chirurgicale estetice induse de social media, tinerii ajung sa puna pret si sa idealizeze imaginile pe care le vad pe social media asupra corpului lor si se straduiesc sa atinga standardele ‘ideale’ prin modificarea corpului”.