Google va investi 550 de milioane de dolari intr-o companie cu sediul in China, ca parte a eforturilor companiei americane de a-si extinde prezenta pe pietele asiatice cu crestere rapida si de a putea concura cu rivali precum Amazon.com.
Google efectueaza progrese treptat in China, o tara care inca interzice unele dintre serviciile sale de baza. In ultimele luni, am vazut cateva aplicatii si servicii Google care au fost deschise utilizatorilor din cea mai populata tara din lume, iar acum compania pare sa fie dispusa sa mentina acest impuls in viitor, motiv pentru care si-a anuntat planurile de a investi peste o jumatate de miliard de dolari in JD.com, un retailer gigant in comert electronic cu sediul in China.
JD.com este un mare jucator de comert electronic pe piata din China, iar Google a decis sa investeasca 550 de milioane de dolari in aceasta companie. Acest lucru este parte din eforturile companiei Google de a-si extinde prezenta in China si pe alte piete asiatice.
Cele doua companii spun ca aceasta investitie marcheaza inceputul unui parteneriat in care produsele JD.com vor fi promovate pe serviciul de cumparaturi al Google.
Acest lucru ar putea ajuta gigantul in comert electronic din China sa ajunga la noi clienti din tarile din Asia de Sud-Est, stabilind in acelasi timp o prezenta pe pietele esentiale din Statele Unite si Europa.
Cu toate acestea, oficialii de la JD.com au spus insa ca acest acord de jumatate de miliard de dolari nu va conduce la niciun fel de initiative Google noi si semnificative in China, tara in care majoritatea serviciilor sale raman blocate. In schimb, acordul consolideaza intr-o anumita masura ambitiile online ale companiei americane in una dintre cele mai profitabile piete de pe planeta.