Parlamentul din Uganda a adoptat o lege prin care impune o taxa controversata pentru persoanele care folosesc social media. Uganda impune o taxa zilnica de 200 de silingi pentru persoanele care folosesc platforme de mesagerie precum Facebook, WhatsApp, Viber si Twitter.
Social media poate fi folosita in scopuri bune, sau in scopuri rele. De exemplu, am vazut cazuri in care social media poate ajuta la returnarea unui animal de companie pierdut inapoi la stapanul sau, dar poate fi folosita si pentru rele, si anume pentru hartuirea altor oameni online.
Acesta este motivul pentru care Uganda crede ca impunerea unei taxe pe social media ar putea fi o modalitate de a rezolva problema. Parlamentul din Uganda a adoptat recent o lege oarecum controversata care va impune o taxa zilnica de 200 de silingi (in jur de 0,05 dolari americani) cetatenilor sai care utilizeaza platforme de social media precum Facebook, Twitter, WhatsApp, Viber si asa mai departe.
Potrivit presedintelui Yoweri Museveni din Uganda, social media aparent incurajeaza barfele, asa ca, prin impunerea unei taxe, se pare ca utilizatorii vor fi mai responsabili cu modul in care utilizeaza aceste platforme.
Este o abordare interesanta si pare a fi o solutie radicala la aceasta problema, cu toate ca multi s-au intrebat intre timp cum va fi implementata o astfel de taxa in Uganda. Va fi implementata in mod implicit pentru toti clientii furnizorilor de servicii de internet si operatorilor de telefonie mobila?
Sau este vorba despre un caz per-utilizare, adica atunci cand se detecteaza ca o persoana din Uganda a accesat social media, acea persoana va fi taxata pentru intreaga zi? In orice caz, va trebui sa asteptam si sa vedem cum vor decurge lucrurile cu aceasta taxa.