Politicile flexibile ale companiei Amazon (una dintre cele mai mari companii de comert electronic din lume) s-ar putea sa nu fie atat de lipsite de riscuri pe cat credeti.
Compania impune interdictii pentru abuzuri, iar printre aceste abuzuri se numara si returnarea prea frecventa a produselor, potrivit publicatiei The Wall Street Journal.
Unul dintre motivele pentru care majoritatea oamenilor aleg sa cumpere de pe Amazon este ca compania le permite sa returneze produsele dupa ce le-au cumparat si si-au dat seama ca nu prea le plac.
Cu toate acestea, se pare ca compania incearca acum sa elimine abuzul din sistemul sau. O noua stire dezvaluie ca compania impune interdictii permanente asupra clientilor Amazon care efectueaza prea multe returnari.
Se pare ca a impus pana acum interdictii pentru sute de clienti care se pare ca abuzau de sistem. Wall Street Journal informeaza ca Amazon a inceput acum sa le impuna interdictii oamenilor care returneaza comenzi prea frecvent.
Stirea a subliniat reclamatiile clientilor care spun ca compania nu i-a avertizat ca au returnat prea multe produse inainte de a le impune interdictii. Amazon este departe de a fi singurul retailer care procedeaza astfel.
Altii deseori urmaresc cu discretie cat de des returneaza clientii comenzile, iar daca acei retaileri cred ca sistemul este abuzat, respectivii oameni primesc interdictie.
Amazon a impus interdictii pentru sute de clienti din cauza asta, de la sfarsitul lunii martie pana la inceputul lunii aprilie. Un purtator de cuvant al companiei Amazon a spus autorului stirii ca „exista cazuri rare in care cineva abuzeaza de serviciul nostru pentru o perioada lunga de timp”, adaugand ca „Noi nu luam aceste decizii cu usurinta, dar avand in vedere ca avem peste 300 de milioane de clienti in intreaga lume, luam masuri atunci cand este necesar pentru a proteja experienta pentru toti clientii nostri”.