Spui cuiva sa se abtina de la o actiune, iar acel cineva ar putea insista si mai mult pe acea actiune. Asta s-a intamplat atunci cand compania Facebook a pus etichete uriase de avertizare pentru stirile false de pe platforma sa. Utilizatorii Facebook care doreau sa creada stirea falsa respectiva, practic au distribuit-o si mai mult.
Facebook se lupta cu stirile false si cu impartasirea si postarea lor pe platforma sa, asa ca a venit cu tot felul de metode de a se ocupa de problema. Una dintre aceste metode a fost in trecut avertizarea utilizatorilor cu privire la articolele de stiri false prin etichete de avertizare uriase, dar se pare ca acest lucru i-a determinat pe utilizatori sa vrea si mai mult sa le distribuie.
Acum, se pare ca Facebook a venit cu o solutie interesanta, si anume reducerea vizibilitatii linkurilor de stiri false care sunt postate. In captura de ecran de mai sus, imaginea din stanga arata un link al unui articol care a fost suspectat ca fiind neadevarat, iar sub acesta sunt afisate articole cu veridicitate verificata de care ar putea fi interesati utilizatorii Facebook.
In imaginea din dreapta, se dezvaluie cum arata – atunci cand sunt postate – linkurile catre articolele care nu contin informatii neadevarate si, dupa cum iti poti da seama, stirile false sunt mai mici si mai putin vizibile.
Probabil s-a procedat in acest fel si s-a ales aceasta metoda pentru ca, atunci cand utilizatorii Facebook deruleaza prin fluxul lor de postari, acestia sa omita acele linkurile mai putin vizibile in favoarea articolelor care au fost verificate.
Facebook a confirmat aceste modificari intr-o declaratie oferita celor de la TechCrunch care este in felul urmator, „Reducem proeminenta vizuala a stirilor care au fost verificate ca fiind false”.