De la izbucnirea scandalului din martie, Facebook a incercat sa ia o pozitie pentru confidentialitatea utilizatorilor, distandu-se de practicile fara scrupule ale firmei de consultanta politica din Marea Britanie – Cambridge Analytica. Iar un nou document secret dezvaluie ca Facebook ar putea folosi inteligenta artificiala pentru a prezice comportamentul utilizatorilor.
Am vazut cum AI (inteligenta artificiala) poate fi folosita in moduri benefice, dar, potrivit unei stiri recente de The Intercept, se pare ca Facebook ar putea folosi inteligenta artificiala in moduri nu chiar benefice (pentru utilizatori, cel putin), pentru ca reteaua sociala vrea aparent sa foloseasca inteligenta artificiala pentru a prezice comportamentele, pentru a vinde mai apoi acel predictii de comportament agentilor de publicitate.
Dupa cum se pare, companii precum Facebook si Google folosesc publicitatea targetata si, in functie de istoricul cautarilor, like-uri si interactiuni si alte comportamente, agentii de publicitate vor putea crea reclame specifice care ar putea interesa utilizatorul respectiv.
Cu toate acestea, potrivit celor de la The Intercept, acestia au intrat in posesia unui presupus document Facebook secret care vorbeste despre utilizarea inteligentei artificiale pentru a prezice modul in care se vor comporta oamenii si pentru a vinde acele predictii agentilor de publicitate care ar putea fi astfel cu un pas in fata utilizatorilor atunci cand vine vorba despre promovarea produselor.
De exemplu, in document, se dezvaluie faptul ca Facebook ar putea scotoci cu ajutorul inteligentei artificiale prin intreaga sa baza de utilizatori si sa caute indivizi care prezinta riscul de a sari de la un brand la altul.
Pe baza acestei predictii, agentii de publicitate ar putea fi mai agresivi cu reclamele si promovarea pentru acel utilizator in incercarea de a-l determina sa ramana la brandul lor.
In urma scandalului recent in care compania Facebook este implicata in prezent, nu exista nici o indoiala ca aceasta descoperire privind inteligenta artificiala, daca este adevarata, nu va aduce lucruri bune pentru companie.