Curtea Suprema din Germania a anuntat joi un caz inaintat de Alex Springer care dorea interzicerea unei aplicatii ad blocker populare care blocheaza reclamele online, dar verdictul instantei da o lovitura puternica industriei editoriale.
Reclamele online sunt niste lucruri cu care multi dintre noi ne-am obisnuit atunci cand navigam pe internet, dar, in ultima vreme, din cauza faptului ca nu exista un anumit standard impus atunci cand vine vorba despre reclamele online, in unele cazuri acestea au scapat de sub control.
Acest lucru i-a determinat pe utilizatori sa descarce si sa instaleze aplicatii ad blocker care impiedica afisarea reclamelor. Exista o intrebare, si anume daca astfel de instrumente sunt legale, dar, in ceea ce priveste Germania, se pare ca sunt.
Curtea Suprema din Germania a respins recent un caz inaintat de Axel Springer de a interzice folosirea aplicatiilor ad blocker, dar in cele din urma s-a decis ca aceste instrumente sunt legale.
Asta in ciuda faptului ca Alex Springer sustine ca astfel de aplicatii ad blocker incalca legile concurentei. Intr-o declaratie oferita de Adblock Plus, „Suntem incantati ca cea mai inalta instanta din Germania a acceptat dreptul pe care il are fiecare cetatean de a bloca publicitatea online nedorita”.
In mod nesurprinzator, Springer nu este deosebit de fericit in legatura cu verdictul Curtii Supreme din Germania si exista intentii de a contesta decizia la Curtea Constitutionala a Germaniei pe motiv ca aplicatiile ad blocker incalca libertatea presei prin perturbarea presei online si a viabilitatii sale financiare.
Este o dezbatere interesanta, deoarece chiar si companii precum Google se implica in domeniul aplicatiilor ad blocker. Compania Google a anuntat anterior ca va construi o aplicatie ad blocker nativa in browserul Chrome, ceea ce inseamna ca compania Alex Springer din Germania a jurnalistului Alex Springer va trebui sa se ocupe de azi inainte nu numai de Adblock Plus.