Unul dintre motivele pentru care Facebook aduna informatii despre utilizatorii sai este faptul ca compania poate utiliza acele informatii pentru a le vinde agentilor de publicitate care apoi pot crea reclame targetate spre produse si/sau servicii pentru utilizatorii retelei sociale.
Cu exceptia blocarii reclamelor, nu exista nicio modalitate oficiala de a dezactiva anunturile pe Facebook. Cu toate acestea, la inceputul saptamanii trecute, in timpul marturiei lui Mark Zuckerberg la Congresul Statelor Unite, el parea sa indice ca Facebook ar putea lua in considerare o versiune cu plata a platformei sale care probabil ar veni fara reclame.
Cu toate acestea, intrebarea este: cat de mult ar costa pentru utilizatori un Facebook fara reclame? Potrivit unei stiri de TechCrunch care a dezvaluit costul, se pare ca platforma Facebook fara reclame i-ar putea costa pe utilizatori undeva intre 11 si 14 dolari pe luna, sub forma de abonament.
Ei bine, trebuie remarcat faptul aceasta este doar o analiza ipotetica care se bazeaza mai mult sau mai putin pe cat de mult ar trebui sa ceara compania de la utilizatori pentru a compensa costul reclamelor achizitionate pe platforma sa.
Acest lucru inseamna ca, daca se va lansa vreodata un Facebook fara reclame, este posibil ca acel cost ar putea fi cu totul diferit. Cu toate acestea, s-a subliniat faptul ca, desi suma de 11-14 dolari este relativ scazuta, ar putea incuraja alte site-uri web sa implementeze modele similare, ceea ce inseamna ca utilizatorii ar putea ajunge fiecare la abonamente care costa sute de dolari pe luna in total doar pentru a scapa de reclame.
TechCrunch observa, de asemenea, ca acest lucru ar putea avea un efect psihologic negativ asupra utilizatorilor de pe Facebook care ar putea ajunge sa inceapa sa renunte la reteaua sociala deoarece nu-si pot permite sau nu gasesc rostul sa plateasca cat costa. Dar ce credeti voi despre asta? Ati dori, ca utilizatori, sa platiti intre 11 si 14 dolari pe luna doar pentru un Facebook fara reclame?