Compania Lyft de ride-hailing din Statele Unite ia in considerare sa-si ofere serviciile in Japonia, o piata in care rivalul Uber Technologies Inc. a inregistrat pana acum un succes limitat din cauza obstacolelor de reglementare.
Lyft este principalul rival al Uber in Statele Unite, dar cea de-a doua companie se afla intr-o liga la nivel global. Lyft nu are amprenta internationala pe care o care Uber si va dura foarte mult timp pentru a ajunge acolo unde se afla Uber astazi.
Lyft nu a exclus niciodata extinderea internationala si se pare ca compania doreste sa-si extinda amprenta internationala, intrand in una dintre cele mai provocatoare piete de ride-hailing din lume: Japonia.
Comentariile unuia dintre fondatorii companiei indica faptul ca Lyft are in vedere o extindere in Japonia. „Ne-ar placea sa fim in Japonia si vom analiza, de asemenea, aceasta posibilitate”, a declarat John Zimmer, cofondator si presedinte al companiei, la Summitul pentru Noua Economie 2018 din Tokio.
„Cred ca respectivul cadru de implementare de aici va juca un rol si mai mare decat probabil a jucat in alte regiuni”, a adaugat acesta. Nu este ca si cum serviciul nu are deloc o amprenta internationala.
S-a extins in Canada in luna decembrie a anului trecut, ceea ce a marcat inceputul expansiunii sale in afara granitelor Statelor Unite. Nu este surprinzator sa vedem ca Lyft a pastrat Japonia ca una dintre urmatoarele optiune de expansiune, dat fiind faptul ca una dintre cele mai mari companii de comert electronic din tara, Rakuten, a investit in compania americana in 2015.
Cu toate acestea, Japonia este o piata complicata pentru serviciile ride-hailing, deoarece ramane dominata de operatorii de taxi autorizati. Ramane de vazut daca Lyft va fi capabila sa vina cu o strategie pentru a se stabili rapid in Japonia.