Snapchat a profitat din plin de prezenta negativa a platformei Facebook in stiri, de Ziua Pacalelilor, cu o metoda geniala de critica. Dupa ce a criticat anul trecut platforma Facebook cu un filtru in stil Instagram, Snapchat merge cu un pas mai departe cu un filtru Facebook care a fost creat pentru a recrea botii rusi care iti dau like la postari.
Snapchat a hotarat sa arunce un pic de umbra asupra companiei rivale Facebook de Ziua Pacalelilor. A valorificat intreaga publicitate negativa pe care platforma lui Mark Zuckerberg a primit-o in ultimul timp despre presupusa campanie de dezinformare a Rusiei pe platforma Facebook in timpul alegerilor prezidentiale din Statele Unite, iar Snapchat a introdus un filtru care recreeaza boti rusi care iti dau like la postari.
Au circulat nenumarate stiri care detaliaza modul in care rusii au folosit zeci de mii de boti rusi pe platforma lui Mark Zuckerberg pentru a influenta alegerile prezidentiale din 2016 din Statele Unite.
Se crede ca acea campanie masiva de dezinformare a fost sustinuta de guvernul Rusiei. Facebook a promis sa depuna mai multe eforturi pentru a se asigura ca platforma sa nu mai poate fi folosita in mod abuziv de catre autorii statali si cei nesustinuti de niciun stat pentru a raspandi dezinformare in viitor.
Cu toate acestea, reputatia platformei a fost stirbita si nu poate sa si-o repare atat de usor. Deci, nu-i de mirare ca Snapchat se distreaza pe seama problemelor rivalului sau care a gazduit boti rusi.
Filtrul pe care Snapchat l-a lansat de Ziua Pacalelilor practic recreeaza botii rusi care iti dau like la postari. Acesta pune o interfata Facebook in jurul fotografiei tale si un text in alfabetul chirilic.
Sectiunea like-uri include „your mum” (mama ta) si „a bot” (un bot). Gluma „your mum” a fost folosita de Snapchat anul trecut si in filtrul sau in stil Instagram, menit sa evidentieze baza de utilizatori mai veche a platformei Facebook. Filtrul companiei Snapchat pentru boti rusi a fost disponibil numai pentru o zi, de 1 aprilie – Ziua Pacalelilor.