CEO-ul Apple, Tim Cook, a vorbit despre reglementarea care ar limita capacitatea companiilor ca Facebook sa utilizeze date despre clienti. Vorbind intr-un interviu, CEO-ul Tim Cook al Apple a spus ca prefera ca Facebook si alte companii sa creasca nivelul de confidentialitate si sa reduca utilizarea datelor personale pentru a construi „aceste profiluri detaliate ale oamenilor… alcatuite din mai multe surse”.
Se asteapta ca CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, va depune marturie in fata Congresului Statelor Unite privind scandalul de confidentialitate recent al companiei, deoarece, desi Facebook a fost implicata in situatii similare in trecut, consecintele acestui scandal recent sunt deosebit de grave.
Cu toate acestea, daca exista un CEO de companie tehnologica care crede ca nu se va gasi niciodata in acest scandal al directorului executiv al Facebook, acela este Tim Cook de la Apple. Intr-un interviu cu Kara Swisher de la Recode si cu Chris Hayes de la MSNBC, Tim Cook a fost intrebat cum ar proceda daca ar fi in acelasi scandal ca Mark Zuckerberg, iar acesta a raspuns: „Nu as fi in aceasta situatie”.
De asemenea, a adaugat ca daca Apple ar fi calcat pe urmele companiei Facebook, ar fi castigat o multime de bani procedand astfel. Potrivit CEO-ului Tim Cook, „Adevarul este ca am putea castiga o multime de bani daca ne-am monetiza clientul – asta daca clientul nostru ar fi fost produsul nostru. Am ales sa nu gandim asa”.
Nu este pentru prima data cand CEO-ul Tim Cook a vorbit despre confidentialitatea clientilor in trecut, iar acum cativa ani a efectuat observatii similare cu privire la confidentialitatea pe care Apple o ofera clientilor, spre deosebire de Facebook si Google.
CEO-ul Tim Cook nu este singurul care are aceasta parere, avand in vedere ca predecesorul sau si cofondatorul Apple, Steve Jobs, a subliniat, de asemenea, pozitia companiei Apple privind confidentialitatea in 2010.