Facebook a anuntat ca va incheia parteneriatele sale cu mai multi brokeri mari de date care ajuta agentii de publicitate sa vizeze utilizatorii din reteaua sociala, un pas care urmeaza unui scandal despre modul in care Facebook gestioneaza datele personale.
Compania intampina probleme din cauza unui recent scandal de confidentialitate a datelor in care este implicata. Multi si-au exprimat ingrijorarea cu privire la colectarea de date a Facebook de la utilizatori in trecut, dar presupunem ca ultimul scandal a umplut paharul.
Facebook a incercat incepand de atunci sa gaseasca modalitati de a se ocupa de aceasta problema si de a redobandi increderea utilizatorilor. In incercarea de a recastiga increderea utilizatorilor, compania a anuntat ca va taia legaturile cu cativa brokeri mari de date care utilizeaza datele companiei pentru a ajuta agentii de publicitate sa targeteze mai bine clientii pe platforma de social media.
Potrivit unei declaratii oferite de Graham Mudd, un director de marketing al Facebook, asta a fost in lucru in ultimele luni. „Desi aceasta este o practica comuna in industrie, credem ca acest pas va ajuta la imbunatatirea vietii private a persoanelor pe Facebook in urmatoarele sase luni”.
Asa cum am spus, compania a incercat sa vina cu modalitati de a se ocupa de acest scandal, iar aceasta a incercat sa determine ca instrumentele de confidentialitate sa fie mai usor de gasit, permitand astfel utilizatorilor sa-si adapteze setarile de confidentialitate intr-un mod mai usor.
Ramane de vazut daca acest lucru va fi suficient pentru a recastiga increderea utilizatorilor, dar pana in prezent mai multe companii au luat o pozitie impotriva companiei. De exemplu, Tesla si-a sters recent Pagina de Facebook si la fel si Playboy. Iar companii precum Mozilla si Sonos si-au scos anunturile din reteaua sociala.