Contrar credintelor populare la scara larga, tehnologiile existe ale masinilor fara sofer par a fi percepute ca un factor care provoaca stres suplimentar pentru pasageri, in loc sa fie considerate un ajutor util.
Se asteapta ca masinile fara sofer vor deveni ulterior normale si modul standard de transport in viitor. La urma urmei, daca soferii pot economisi timp daca nu mai conduc si se ocupa de alte lucruri, atunci de ce nu?
In plus, nimanui nu-i place sa stea in ambuteiaje, asa ca daca ai pe cineva (sau ceva) la volan, este grozav. Cu toate acestea, potrivit unui studiu recent realizat de Universitatea de Stiinte Aplicate din Kempten, Germania, se pare ca masinile fara sofer duc la un nivel ridicat de stres in randul pasagerilor.
Potrivit autorului studiului, Bernhard Schick, „Vrem sa exploram cum ar trebui sa fie proiectata masina viitorului pentru ca oamenii sa aiba incredere in autovehiculul lor”.
Schick a realizat studiul cu 50 de participanti care apartineau mai multor grupuri de varsta. De asemenea, studiul a monitorizat pacientii in timp ce o masina cu sisteme moderne de mentinere a benzilor de circulatie circula.
S-a constatat ca nivelurile de stres au crescut la toti subiectii atunci cand sistemul fara sofer a fost activat, dar s-a indicat ca acest lucru s-a intamplat in mare parte din cauza faptului ca participantii la studiu nu erau siguri cum ar trebui sa se simta oferind controlul masinii unui computer.
Presupunem ca acesta este un comportament normal si ca, de indata ce devina norma, oamenii ar trebui sa se obisnuiasca cu asta. In acelasi timp, accidentele de genul celui experimentat recent de Uber probabil ca nu ajuta deloc la conceptul masinilor fara sofer, indiferent de cine a fost vinovat.