„Este timpul!” Profesorul din Statele Unite, Mike Harvey, rade amintindu-si de reactia sa cand Code.org a colaborat cu Microsoft pentru a lansa prima activitate Minecraft pentru Hour of Code in 2015. Profesorul crede ca a fost un rezultat natural si logic al ceea ce el a numit „relatia simbiotica” dintre Code.org si Microsoft, companie care detine jocul Minecraft.
In ciuda faptului ca a inceput ca un joc, Minecraft a devenit de-a lungul anilor un instrument pe care profesorii il folosesc pentru a impartasi cunostinte elevilor, fie ca este vorba despre predarea matematicii, stiintei, istoriei sau programarii.
De fapt, programarea pare a fi un subiect destul de important in ziua de azi, iar unii considera ca invatarea programarii ar trebui sa fie obligatorie. Desi acest lucru se afla inca in dezbatere, se pare ca utilizarea jocului Minecraft ca instrument de predare este o idee buna intrucat se pare ca Microsoft si Code.org au reusit sa ajunga la 85 de milioane de elevi care au invatat elementele de baza ale programarii folosind jocul Minecraft.
Bineineles, nu se stie cati dintre acesti elevi vor deveni dezvoltatori software, dar cel putin ei invata elementele de baza ale programarii. Potrivit postarii Medium de Code.org, s-a oferit un exemplu despre cum Mike Harvey, un profesor de scoala primara din Maine, Statele Unite, a folosit jocul Minecraft in sala de clasa pentru a preda programarea elevilor.
Se afirma ca acesta este un instrument eficient datorita faptului ca elevii sunt familiarizati cu jocul Minecraft. Acest lucru permite elevilor sa se implice mai mult si sa-si pastreze atentia.
„Familiaritatea atrage elevii imediat, iar secventele interactiunilor de programare mentin intreaga clasa implicata si o determina sa continue sa invete”.