Viata era mult mai usoara la inceputul anilor 2000 cand social media nu exista si nu puteati gasi informatii despre cineva pe internet la fel de usor pe cat puteti astazi.
Totusi, acest lucru s-a schimbat considerabil de-a lungul anilor, iar ceea ce ati comis acum cativa ani poate fi usor de aflat in ziua de azi. Aici intervine functia „Dreptul de a fi uitat” a Google, prin care compania elimina linkuri din rezultatele de cautare care i-ar putea directiona pe unii catre astfel de informatii.
In cel mai nou raport de transparenta al Google, compania a aratat ca a primit din 2014 incoace pana la 2,4 milioane de cereri pentru „Dreptul de a fi uitat” de la persoane care doresc sa fie sterse informatiile despre ele din rezultatele de cautare si ca, din 2,4 milioane de cereri, Google a respectat aproape jumatate dintre ele, adica 43%.
Cei care nu sunt familiarizati cu functia „Dreptul de a fi uitat” trebuie sa stie ca utilizatorii pot cere ca Google sa elimine site-urile din lista de rezultate ale cautarii care ar putea contine informatii despre ei.
De exemplu, daca cineva a fost acuzat in mod nedrept de o infractiune si mai tarziu s-a dovedit ca este nevinovat, s-ar putea sa aiba dificultati in gasirea unui loc de munca, deoarece potentialii angajatori ar putea sa-i caute pe Google si sa gaseasca aceste articole vechi.
Functia „Dreptul de a fi uitat” va elimina linkurile catre astfel de articole din rezultatele cautarii, ceea ce nu le sterge complet de pe internet, dar tinand cont de popularitatea si influenta motorului de cautare Google, acest lucru ar trebui sa faca diferenta.
Raportul de transparenta al Google arata, de asemenea, ca 89% dintre cereri au fost efectuate de oameni si ca majoritatea implica minori (40%), urmate de cele ale politicienilor si companiilor, fiecare cu 21%.
De asemenea, ceea ce este interesant in legatura cu acest raport este ca, dupa cum a subliniat Gizmodo, se pare ca exista un numar de grupuri care depun cereri „Dreptul de a fi uitat” in numele altora, acest lucru indicand ca pare sa se fi creat o noua industrie a „reparatorilor de reputatie” pe Google.