Deoarece marketingul de influenta a explodat in ultimii ani, celebritatile au fost promovate prin intermediul social media. Este destul de obisnuit sa vedem celebritati promovand pe social media ceaiuri pentru slabire, albirea dintilor, suplimente de proteine si nu numai pe Instagram si Facebook.
Aceasta tendinta a creat numeroase companii care pretind ca iti vor adauga sute de urmaritori contului tau de social media peste noapte in schimbul unei sume de bani. Devumi este o astfel de companie, iar aceasta companie a vandut peste 3,5 milioane de urmaritori falsi celebritatilor si politicienilor, iar acum este investigata de procurorul general al statului New York, Eric Schneiderman.
Vanzarea de urmaritori falsi pentru social media nu este chiar ilegala. Chiar daca nu ati platit niciodata pentru un astfel de serviciu, este posibil sa aveti mai multi boti care va urmaresc pe Twitter si Instagram.
Atat de raspanditi sunt. Compania Devumi nu este investigata doar pentru ca a vandut 3,5 milioane de urmaritori falsi pentru social media. Este investigata pentru ca se crede ca 55.000 de conturi false de urmaritori au fost create folosind detaliile personale ale unor oameni reali.
Unii dintre acesti oameni locuiesc in New York. Acesti urmaritori falsi au folosit imagini, nume, orasele natale si alte detalii de la persoane reale pe Twitter. Eric Schneiderman spune ca acest lucru inseamna inselaciune.
Iar lucrurile se inrautatesc, pentru ca unii oameni ale caror informatii au fost folosite pentru acesti urmaritori falsi ai companiei nu erau chiar adulti, din punct de vedere legal.
Acestea fiind spuse, Devumi pretinde pe site-ul sau ca isi are sediul in orasul New York, dar publicatia New York Times spune ca compania isi are de fapt sediul in Florida.