Compania Apple din Cupertino a schimbat locul cu brandul ASUS a carui cota de piata a scazut de la 10,3% la 9,5%, potrivit companiei de cercetare TrendForce. De fapt, Apple si HP au fost singurele branduri care si-au marit cota de piata, acesta din urma consolidandu-si pozitia de lider pe piata laptopurilor, crescand de la 22,4% la 24,3%.
Din cauza faptului ca laptopurile Apple sunt livrate impreuna cu propriul sistemului de operare al companiei din Cupertino, este de inteles ca acestea nu sunt neaparat atractive pentru toti utilizatorii, in special pentru cei care sunt obisnuiti cu ecosistemul Microsoft Windows.
De aceea, in general, cota de piata a Apple pentru laptopuri tinde sa fie mai mica decat cea a altor branduri. Totusi, se pare ca acest lucru s-ar putea schimba pe scena laptopurilor, cel putin potrivit celui mai recent raport al TrendForce care arata ca compania din Cupertino a depasit ASUS pe piata laptopurilor, devenind cel de-al patrulea brand de laptopuri din lume.
Acest schimb de pozitii este singura schimbare pe care TrendForce a vazut-o la primele sase branduri de laptopuri. In 2016, ASUS a fost pe locul patru si avea o cota de piata de aproximativ 10,3%, in timp ce Apple avea o cota de 8,3%.
Acest lucru s-a schimbat in 2017 cand cota de piata a brandului ASUS a scazut la 9,5%, iar cea a companiei din Cupertino a crescut la 9,6%. TrendForce prognozeaza, de asemenea, ca Apple va continua sa inregistreze o crestere a cotei de piata care ar putea ajunge la 10,4% in 2018, in timp ce cota de piata a ASUS va creste usor la 9,8%.
Acestea fiind spuse, Apple este inca departe de unele branduri, cum ar fi HP si Lenovo care au fiecare o cota de piata de peste 20 de procente, dar exista sanse ca compania din Cupertino va ajunge in cele din urma rivalul Dell care are in prezent o cota de piata de 15 procente.