Atentatele cu arme in scoli sunt o realitate sumbra si, in incercarea de a ajuta profesorii sa gestioneze in mod eficient astfel de incidente in viata reala, Armata Statelor Unite si Departamentul pentru Securitate Interna dezvolta un simulator virtual pentru impuscaturi in scoli.
In simulatorul virtual, mai multi jucatori vor prelua rolul unui profesor, iar un politist incearca sa-l prinda pe cel care a folosit arma, indiferent daca acesta este sau nu adult.
Ideea din spatele acestui proiect este de a-i ajuta pe profesorii din Statele Unite sa se confrunte cu calm cu situatia, in cazul in care un eveniment nefericit ca acesta apare vreodata in scoala lor.
Acest proiect se bazeaza pe simulatorul virtual multifunctional Enhanced Dynamic Geo-Social Environment al Departamentului de Securitate Interna din Statele Unite. Acesta a fost folosit anterior pentru a dezvolta un simulator virtual de tragere in masa pentru primii profesori care l-au testat anul trecut.
Simulatorul de tragere in scoli va oferi instructiuni profesorilor din Statele Unite pentru sarcini precum inchiderea usilor si instruirea elevilor pentru a-i urma sau pentru a gasi un loc pentru a se ascunde.
Profesorii din Statele Unite vor trebui sa se ocupe de elevii virtuali din scoala care ar putea fi afectati si in stare de soc. De asemenea, vor trebui sa asculte directia focurilor de arma simulate pentru a afla locatia celui care a tras.
Purtatorul de cuvant al Departamentului de Securitate Interna din Statele Unite, John Verrico, a confirmat ca acest simulator nu va fi lansat publicului si va fi oferit numai profesorilor care l-au test primii si scolilor verificate.
Rolul tragatorului va fi jucat fie de cineva care a testat simulatorul virtual printre primii sau de un politist din Statele Unite care il va putea recrea intr-un mod mai realist decat poate inteligenta artificiala programata.
Verrico indica de asemenea in acest interviu ca simulatorul virtual pentru scoli nu este un joc, astfel ca nu exista un castigator pentru oamenii implicati. Acesta poate fi descris cel mai bine ca un exercitiu virtual de siguranta care va spori, speram, abilitatile profesorilor din Statele Unite de a aborda situatia daca vor ajunge vreodata sa o confrunte.