Timp de cativa ani, cei din Statele Unite s-au bucurat de o perioada de neutralitate a internetului, iar legea prevedea ca toti furnizorii de net sa pastreze aceeasi latime de banda, indiferent de cine o foloseste.
Acest lucru inseamna ca companiile nu au putut plati un furnizor de net pentru ca continutul lor sa se incarce mai repede. De asemenea, legea a impiedicat furnizorii de internet sa creeze situatii in care clientii trebuie sa plateasca mai mult pentru a accesa anumite lucruri pe net.
Acestea fiind spuse, multi dintre americani au auzit pana acum ca regulile neutralitatii internetului au fost abrogate si suntem siguri ca multi sunt confuzi. Cu toate acestea, vestea buna este ca lantul de produse alimentare fast-food Burger King este aici sa salveze situatia.
Burger King a venit cu o explicatie pentru neutralitatea internetului, folosind faimosul burger Whopper al companiei. Intr-o reclama care a fost postata online si care se numeste „Whopper Neutrality”, Burger King incearca sa explice clientilor ce inseamna neutralitatea internetului.
Practic, in clipul video, compania arata un scenariu in care clientii care nu platesc in plus isi vor primi burgerii mai lent, in comparatie cu cei care sunt dispusi sa plateasca mai mult, ceea ce este practic tipul de situatie pe care clientii ar putea-o confrunta acum ca neutralitatea internetului a fost abrogata.
Desigur, unele companii au pasit in fata si au spus ca nu-si vor schimba practicile, dar ramane de vazut daca si alte companii le vor calca pe urme. Cu toate acestea, vestea buna este ca cel putin doua state din SUA si-au adoptat propriile legi privind neutralitatea internetului, cum ar fi Montana (care a fost primul) si New York.
https://youtu.be/ltzy5vRmN8Q