Piata smartphone-urilor din India a crescut cu 6% in ultimul trimestru al anului 2017 si se spune ca Xiaomi a livrat 8,2 milioane de unitati, in timp ce compania Samsung din Coreea de Sud a livrat 7,3 milioane de unitati, a declarat compania de cercetare Canalys din Singapore miercuri.
Recent, a circulat o stire care spunea ca pozitia fruntasa a companiei sud-c0reene din India a fost furata de Xiaomi. Aceasta s-a bazat pe cifrele de livrari de la companiile de cercetare Counterpoint si Canalys care au aratat ca Xiaomi a depasit Samsung in trimestrul 4 al anului 2017, intrecand in cele din urma gigantul sud-coreean in tehnologie.
Cu toate acestea, se pare ca compania din Coreea de Sud a dat piept cu aceasta problema si a insistat ca ei sunt inca in varf in India. Potrivit unei declaratii a purtatorului de cuvant al Samsung India, „Conform companiei germane de cercetare GfK care urmareste vanzarile catre consumatorii finali, in ultimul trimestru (noiembrie), Samsung a avut o cota de piata de 45% si un volum de piata de 40%”.
Trebuie subliniat faptul ca Samsung efectueaza distinctia dintre smartphone-urile livrate si smartphone-urile vandute. Exista o diferenta clara, deoarece smartphone-urile livrate nu reprezinta smartphone-urile vandute, desi uneori pot fi destul de apropiate, deoarece producatorii tind sa livreze atat cat este cererea, avand un vedere ca surplusul nu este prea bun.
Purtatorul de cuvant al companiei sud-coreene adauga, „Samsung este un jucator cu o gama completa si conduce businessul cu smartphone-uri pe toate segmentele pietei din India in 2017. Mai important, Samsung este cel mai de incredere brand de smartphone-uri al Indiei. Le datoram pozitia noastra fruntasa necontestata milioanelor de consumatori din India care ne indragesc si care au incredere in noi”.