Dispecerii pentru situatiile de urgenta au munca grea de a linisti apelantii si de a pune intrebarile potrivite care ar putea salva viata pacientului. Dar, in curand, ar putea fi folosita pe larg inteligenta artificiala pentru asta.
Incepand cu anul 2016, dispecerii din Copenhaga, Olanda, au inceput sa primeasca ajutor de la un soft de inteligenta artificiala care se numeste Corti si care intelege cuvintele si sunetele in timpul apelurilor, apoi inteligenta artificiala ajuta profesionistii sa puna intrebarile corecte pentru a obtine un diagnostic mai precis.
Daca ti-e rau si ai o situatie de urgenta si incerci sa suni la serviciile de urgenta, uneori poate fi greu sa descrii ce ti se intampla, mai ales daca delirezi, ai dureri sau esti incapabil.
Cu toate acestea, in Olanda, se pare ca serviciile de urgenta se vor indrepta catre folosirea inteligentei artificiale care, speram, va usura situatia. Denumita „Corti” (care este si numele companiei din spatele softului), inteligenta artificiala a fost practic testata din 2016.
Inteligenta artificiala incearca sa preia anumite cuvinte si sunete care ar putea indica faptul ca persoana de la celalalt capat al firului ar putea avea un stop cardiac/atac de cord si va cere apoi profesionistilor sa puna intrebarile potrivite pentru a obtine un diagnostic bun.
Potrivit unui raport de Fast Company, un incident a subliniat potentialul lui Corti cand dispecerul a stabilit ca un barbat care a cazut de pe un acoperis si-a rupt spatele.
Corti si-a dat seama ca pacientul incerca sa respire in ciuda inimii oprite. Pe langa faptul ca il determina pe dispecer sa puna intrebarile corecte pentru diagnosticul corect, inteligenta artificiala Corti ii va reaminti sa ceara numarul de telefon si adresa persoanei, ceea ce poate ajuta ambulanta sa ajunga la locul potrivit, in loc sa piarda timpul incercand sa gaseasca victima.