Una dintre noile caracteristici pe care Apple le-a introdus in iOS 11 a fost o actualizare a browserului sau mobil Safari, browser in care compania a adaugat un nou instrument „Intelligent Tracking Prevention”.
Acest instrument al browserului Safari a fost conceput pentru a impiedica anunturile si site-urile web sa urmareasca utilizatorii pe intregul internet, ceea ce inseamna ca orice activitate de urmarire se poate efectua numai pe site-ul pe care il vizitati.
Nu este surprinzator faptul ca agentii de publicitate nu au fost prea entuziasmati de instrumentul browserului Safari, iar acum, intr-o stire de The Guardian, aflam ca acest instrument al browserului Safari al companiei Apple a avut consecinte destul de dezastruoase pentru companiile de publicitate, deoarece se spune ca au pierdut milioane de dolari.
Avand in vedere cate dispozitive iOS exista pe piata in acest moment, nu este surprinzator faptul ca acest instrument a avut un impact atat de mare. Vorbind pentru The Guardian, Dennis Buchheim, directorul general al Tech Lab din cadrul Interactive Advertising Bureau, a spus, „Sigur vom continua sa depunem eforturi pentru a depasi instrumentul Intelligent Tracking Prevention din browserul Safari al companiei Apple, dar recomandam abordari mai sustenabile si responsabile pe termen scurt. De asemenea, dorim sa lucram cu intreaga industrie (in mod ideal si cu compania Apple) pe termen mai lung pentru a aborda obiectivele de plasare si masuratori mai robuste, de tip cross-device care sunt, de asemenea, prietenoase pentru consumatori”.
Apple nu este singura companie care incearca sa reduca publicitatea. Si alte companii precum Google planuiesc de asemenea sa introduca functii native de blocare a publicitatii pentru reclamele care nu respecta anumite recomandari.
Nu este vorba despre blocarea tuturor anunturilor ci, mai degraba, despre anunturile care sunt intruzive, iar Google spera sa provoace o schimbare in modul in care sunt afisate reclamele pe site-urile web.