Razpunzand criticilor parlamentarilor din Statele Unite, Facebook declara ca ii va opri temporar pe agentii de publicitate sa excluda grupuri rasiale si etnice atunci cand plaseaza anunturi in reteaua sociala gigantica. Aceasta masura este cel mai serios raspuns care se refera la caracteristica companiei Facebook care poate fi folosita pentru a discrimina grupuri rasiale.
Una dintre caracteristicile tari ale retelei sociale este abilitatea de a crea postari si anunturi care sa vizeze anumite categorii demografice, facilitand astfel ajungerea la o varietate de segmente de public fara a-i enerva pe prieteni si pe urmaritori prin feed-ul lor.
Cu toate acestea, compania Facebook a fost criticata in trecut pentru ceea ce pareau a fi filtre discriminatorii pentru anumite grupuri rasiale. De fapt, o stire recenta a aratat ca, in ciuda faptului ca au fost subliniate, Facebook a permis totusi existenta unor astfel de filtre, sau cel putin pana acum.
Facebook a anuntat de atunci ca va opri temporar agentii de publicitate sa excluda grupuri rasiale sau etnice in anunturile lor, cel putin pana ce vor gasi o modalitate mai buna de a preveni abuzul asupra sistemului.
Intr-un mesaj, Facebook a spus in felul urmator, „Pana ne putem asigura mai bine ca instrumentele noastre nu vor fi utilizate in mod necorespunzator, dezactivam optiunea de a le permite agentilor de publicitate sa excluda grupuri rasiale din publicul anunturilor lor”.
Facebook a declarat, de asemenea, ca vor lucra cu diverse grupuri pentru a efectua imbunatatiri, vor publica pasii pe care ii fac si vor pune, de asemenea, anunturile care vizeaza anumite grupuri rasiale in cadrul unor analize suplimentare, inainte de a le permite sa fie rulate de agentii de publicitate.