S-a raportat acum un an de zile ca Facebook le-a permis agentilor de publicitate sa decida cine poate vedea anunturile lor, pe baza etniei. Facebook nu le cere utilizatorilor sa-si dezvaluie etnia, ci colecteaza date si atribuie preferinte pentru un continut care este probabil sa-i atraga pe oamenii dintr-un grup etnic.
Facebook a oferit apoi agentilor de publicitate optiunea de a alege pe care utilizatori sa-i vizeze sau pe care sa-i evite in totalitate pe baza acelei identitati etnice.
Facebook a spus atunci ca nu va mai permite agentilor de publicitate sa creeze anunturi discriminatorii bazate pe etnie pentru locuinte si joburi pe platforma sa, dar o noua stire dezvaluie ca inca este posibila rularea unor astfel de anunturi.
ProPublica a raportat anul trecut pe aceasta tema iar acum a lansat un nou raport. Autorul confirma ca a reusit sa creeze zeci de anunturi pentru inchiriere de locuinte care au fost discriminatorii fata de unele grupuri etnice, iar acestea au fost aprobate de companie.
Toate anunturile discriminatorii in afara de unul au fost aprobate in cateva minute. Companiei i-a luat aproximativ 22 de minute pentru a aproba un anunt care exclude potentiali chiriasi care erau interesati de islam.
Acest anunt a fost, de asemenea, aprobat. Politicile proprii ale Facebook spun ca procesul de examinare ar fi trebuit sa semnaleze limbajul discriminatoriu in anunturi, dar in mod clar, acest lucru nu s-a intamplat.
Anunturile agentilor de publicitate nu pot discrimina pe baza etniei in trei domenii, conform legilor, si anume ocuparea fortei de munca, locuintele si creditele. Facebook a declarat anul trecut ca va pune capat optiunilor etnice pentru aceste domenii.
Facebook a spus ca anunturile discriminatorii create de ProPublica au fost aprobate din cauza unei erori tehnice care le-a clasificat gresit. Acesta este motivul pentru care steagurile de conformitate si de revizuire nu au fost ridicate.