Sony isi transforma businessul profitabil de senzori de imagine intr-o companie separata care se va numi Sony Semiconductor Solutions. Si decat sa sustina alte electronice care nu se descurca prea bine, fiind o companie separata, businessul de semiconductori va putea acum sa castige foarte multi bani. Anul trecut, de exemplu, senzorii de imagine ai companiei japoneze au dominat rivalii si au fost folositi in iPhone-uri.
Marea majoritate a senzorilor de camera de pe iPhone-uri a fost produsa de compania japoneza si chiar daca algoritmii, software-ul si alte componente nu au fost produse de Sony, compania japoneza are un rol important.
Desi compania nu se bucura de vanzari prea mari de smartphone-uri, o duce destul de bine pe spatele Apple, obtinand profit din vanzarile companiei Apple din Cupertino. Recent, Apple a anuntat ca a vandut 61,2 milioane de iPhone-uri in primul trimestru al anului, iar asta inseamna ca si compania Sony a obtinut un profit bun.
Compania japoneza nu spune cat castiga de pe urma unui iPhone de-al Apple, dar analisti au estimat un venit de 20 de dolari pe iPhone vandut. Acum, iPhone-urile Apple au doi senzori, unul in fata si unul in spate, iar anterior aveau un singur senzor produs de Sony care era situat in partea din spate. Dar a aparut moda selfie-urilor si datorita nevoii de camere frontale de buna calitate s-a apelat la Sony sa produca senzorii pentru iPhone-urile Apple.
Relatia pe care compania japoneza Sony o are cu Apple este asemanatoare cu cea dintre Microsoft si producatorii Android. Desi Microsoft si producatorii Android sunt rivali si desi Microsoft nu se descurca prea bine fata de competitie, compania americana tot castiga datorita faptului ca producatorii Android trebuie sa plateasca pentru a le folosi patentele.