Programatorul SethBling a construit si instruit o retea neurala sa joace Mario Kart (jocul original). Dupa ce programatorul a alimentat reteaua neurala cu 15 ore de clipuri video cu gameplay-uri Mario Kart si dupa acesta i-a rafinat o parte din comportament, reteaua neurala a reusit sa ia aurul in 50cc Mushroom Cup.
Sa joci jocuri impotriva AI (inteligenta artificiala) este dificil deoarece, de obicei, inteligenta artificiala a fost programata sa fie eficienta, cum ar fi sa ia cele mai bune colturi si rute in jocurile de curse, sau poate administra mai bine unitatile in jocurile RTS.
Practic, inteligenta artificiala este mai rapida si mai eficienta decat fiintele umane. Cu toate acestea, ar putea inteligenta artificiala sa fie invatata cum sa invinga inteligenta artificiala?
Exact asa a procedat programatorul SethBling. Acesta a invatat o retea neurala cum sa joace si sa castige la Mario Kart. Pentru a invata reteaua neurala cum sa joace Mario Kart, programatorul a alimentat reteaua neurala cu 15 ore de clipuri video si, de asemenea, i-a rafinat o parte din comportament, adica a invatat-o cum trebuie sa procedeze in anumite situatii.
Se pare ca munca programatorului a dat roade, deoarece inteligenta artificiala a castigat de una singura in 50cc Mushroom Cup. Retineti ca versiunea jocului Mario Kart pe care programatorul a folosit-o este versiunea originala a Mario Kart – in care inteligenta artificiala nu este la fel de evoluata ca in versiunile mai recente ale jocului.
Cu toate acestea, este destul de impresionant si, de fapt, nu este prima data cand SethBling a antrenat inteligenta artificiala pentru a juca jocuri. Acum cativa ani, programatorul a construit o retea neurala denumita MarI/O care a evoluat pe cont propriu si care putea juca singura Super Mario World.