Bateriile au devenit niste lucruri importante in campania Chinei de a deveni liderul mondial in domeniul masinilor electrice, dar producatorii auto straini si expertii spun ca tara manevreaza oarecum piata in favoarea producatorilor autohtoni.
Tianjin Lishen Battery Co. din China de Est a acceptat recent sa-si vanda bateriile pentru Kia Motors pentru masinile electrice pe care compania sud-coreeana le produce in China, iar acum se afla in discutii pentru a aproviziona General Motors, Mercedes-Benz si Volkswagen, a spus compania.
Au circulat stiri conform carora Tesla se gandeste la infiintarea unei fabrici de productie in China si, daca este sa credem o noua stire, Tesla a creat in cele din urma un acord pentru construirea unei fabrici de masini electrice in Shanghai.
Potrivit stirii, acesta este „primul acord de acest fel” in care un producator de masini strain a fost autorizat sa detina o fabrica in zona de comert liber din Shanghai.
Wall Street Journal spune ca Tesla a creat un acord privind infiintarea unei fabrici de productie in Shanghai, China. Stirea mentioneaza ca exista multe detalii despre fabrica care inca nu au fost negociate.
Cu toate acestea, acest acord al Tesla este benefic, deoarece se preconizeaza ca China va deveni una dintre cele mai mari piete din lume pentru masinile electrice in urmatorii ani.
Nu este ca si cum Tesla este singurul producator de masini electrice care se gandeste la viitorul masinilor electrice din acea tara. Nume mari, cum ar fi Volkswagen, Ford si Renault-Nissan, incearca sa obtina o parte din cota de piata prin intermediul asociatiilor de participatiune.
Infiintarea unei fabrici in China nu numai ca va ajuta compania Tesla sa-si puna amprenta pe piata tarii, dar ii va si permite sa se extinda si mai mult in regiune prin utilizarea fabricii Tesla din Shanghai ca baza de export.