Google trebuie sa renunte la politica controversata de a obliga site-urile si furnizorii de stiri sa ofere articole gratuite pentru a aparea pe motorul de cautare Google, ca parte a unui set de masuri menite sa sprijine cresterea popularitatii abonamentelor digitale.
In trecut, existau numeroase agentii de stiri care s-au bazat exclusiv pe veniturile din publicitate pentru a genera venituri pentru site-urile lor. Cu toate acestea, in ziua de azi cand blocarea reclamelor devine tot mai frecvent utilizata, publicatiile si site-urile de stiri cauta mijloace alternative de generare a veniturilor, cum ar fi prin abonament.
Cu toate acestea, pentru a impiedica utilizatorii sa fie blocati de paywall-uri (platesti pentru a putea citi) la fiecare miscare pe site-uri, Google a avut o politica in vigoare care i-a obligat pe editori sa ofere cel putin trei articole gratuite pe zi, inainte ca utilizatorii sa dea de un paywall, lucru care in mod clar nu le-a picat bine editorilor, pana de curand.
Se pare ca Google a eliminat aceasta politica. Potrivit lui Richard Gingras, vicepresedinte de stiri de la Google, „Desi cercetarea a aratat ca oamenii devin din ce in ce mai obisnuiti sa plateasca pentru stiri, procesul uneori sacaitor de inscriere pentru un abonament poate fi o problema. Acest lucru nu este grozav pentru utilizatori sau pentru editorii de stiri care vad abonamentele ca o sursa din ce in ce mai importanta de venituri. Pentru a rezolva aceste probleme, am discutat cu editorii de presa despre cum sa-si sustina businessurile lor de abonament”.
In principiu, Google va permite editorilor site-urilor sa decida cate articole, daca exista, vor sa ofere gratuit inainte ca utilizatorii sa dea de un paywall. Acest lucru va afecta in mod clar felul in care ne consumam stirile, deoarece ar putea exista unele publicatii si site-uri care sunt mai generoase, in timp ce altele ar putea fi mai zgarcite.