Cu cateva exceptii, majoritatea masinilor electrice sunt scumpe si delicate si sunt proiectate pentru drumurile asfaltate. Acest lucru inseamna ca acestea nu sunt corespunzatoare pentru Africa rurala – multe drumuri rurale aflate la distanta de orasele din Africa nu sunt deloc asfaltate si nici o masina electrica nu s-ar potrivi pe ele. Aici intervine insa Universitatea Tehnica din Munchen.
Majoritatea masinilor electrice pe care le-am vazut sunt de tip sedan si, in cea mai mare parte, acestea au fost proiectate pentru pietele dezvoltate si pentru orasele in care drumurile sunt bine asfaltate.
Cu toate acestea, acest lucru inseamna, de asemenea, ca o alta piata a fost complet neglijata, adica piata in curs de dezvoltare. In unele parti din lume drumurile nu sunt asfaltate deloc.
O astfel de piata este Africa rurala, insa Universitatea Tehnica din Munchen a creat un prototip de masina electrica care a fost proiectat pentru a functiona pe astfel de drumuri rurale.
Denumita aCar, aceasta este o masina electrica cu tractiune integrala, capabila sa se descurce atat pe drumurile rurale murdare, cat si pe cele tip off-road din Africa, datorita utilizarii motorului electric care se asigura ca masina are intotdeauna cuplu maxim.
Din pacate, exista limitari, si anume ca actualul prototip are o autonomie de doar 80 de kilometri. Cu toate acestea, avantajul este modul in care aCar a fost proiectata.
Masina electrica are un design modular si poate fi „transformata” intr-o autoturism care poate transforma pasageri si marfa. Bateria sa poate fi folosita si pentru alimentarea altor dispozitive, cum ar fi un troliu. aCar a fost testata la inceputul lunii iulie pe drumurile rurale din Ghana, Africa, si este asteptata sa intre in productie. Aceasta va avea un pret estimativ mai mic de 10.000 de euro.