The Wall Street Journal spune ca Facebook este dispusa sa investeasca anul viitor un miliard de dolari pe continut video original, construind lista de continuturi TV exclusive.
In iunie, The Wall Street Journal spunea ca Facebook era dispusa sa investeasca pana la 3 milioane de dolari pe episod pentru continuturi TV originale si ca era de asemenea interesata de sitcom-uri originale cu bugete episodice formate din 6 cifre.
La acea vreme, vicepresedintele parteneriatelor media, Nick Grudin, le-a spus celor de la The Verge intr-un email ca, „Noi finantam aceste continuturi acum, dar in timp vrem sa ajutam multi creatori sa alcatuiasca clipuri video prin produse de distribuire a veniturilor precum Ad Break”.
In cele din urma, compania vrea sa nu plateasca nimic pentru continutul TV original, ci sa le ofere in schimb creatorilor 45% din veniturile din publicitate. Chiar si o investitie de un miliard de dolari este mica pe langa cele ale altor rivali ai Facebook precum Netflix (6 miliarde de dolari in 2017) si Amazon (4,5 miliarde), iar WSJ spune ca cifra s-ar putea schimba pe baza succesului primelor continuturi TV.
Cu toate acestea, acel un miliard de dolari este o suma mare fata de investitiile anterioare. Anul trecut, Facebook a investit 50 de milioane de dolari pentru a plati celebritati si branduri pentru a produce continut TV original pentru platforma lor Live.
In aprilie, compania se lauda ca avea succes, anuntand ca unul din cinci clipuri video impartasite pe platforma sunt redate live. In mai, Facebook a anuntat un nou parteneriat cu cateva branduri media – precum BuzzFeed – in care ar vrea sa investeasca pana la 35.000 de dolari pentru episoade de 5 pana la 10 minute pe care companiile le vor detine, iar Facebook vrea sa primeasca 45% din veniturile din publicitate. In aceeasi saptamana, Facebook a anuntat un acord pentru a transmite un meci Major League Baseball pe luna.