De ce folosesc oamenii ad blockere? Suntem siguri ca cei mai multi oameni nu au o problema cu site-urile care castiga bani pentru oferirea unui serviciu gratuit, dar atunci cand site-ul este plin cu reclame popup care apar din toate partile, sau care redau muzica si clipuri video brusc si fara niciun avertisment, poate fi extrem de enervant si, tocmai de aceea, unii oameni folosesc ad blockere pentru a bloca reclamele, chiar si pe cele ale Google.
Acum, se pare ca Google isi continua eforturile pentru eliminarea reclamelor rele, asa ca acum va informa site-urile daca publicitatea lor este enervanta. Potrivit Google, „Pentru a-i ajuta pe acesti editori sa-si imbunatateasca experientele legate de publicitate, noi analizam site-urile zi de zi si inregistram clipuri video ale experientelor legate de reclame despre care s-a descoperit ca nu sunt conforme cu Better Ads Standards”.
„Daca un site este intr-o stare de ‘esec’ sau de ‘avertisment’, Raportul de Experienta al Reclamelor al acestuia va include aceste elemente vizuale, pe langa informatiile in legatura cu Better Ad Standards si cum aceste probleme ar putea afecta site-ul. In decursul urmatoarelor saptamani vom incepe sa notificam site-urile cu probleme”.
Practic, Google ii va ajuta pe editori, in asa fel incat acestia sa se poata ocupa de problemele enervante si sa schimbe ceva pe ici pe colo. Depinde de ei daca se vor ocupa de probleme.
Cu toate acestea, este posibil ca, in viitoarele versiuni ale Chrome, Google va incepe sa blocheze in mod automat reclamele enervante care nu indeplinesc un anumit standard, la fel ca recent cand Google a decis sa elimine reclamele care vibreaza atunci cand oamenii folosesc browserul Chrome pe dispozitivul lor mobil.
In orice caz, suntem siguri de un lucru: noi nu vom fi trasi de urechi de Google, pentru ca nu avem publicitate popup sau cu video care te scoate din minti.