Melodia „Gangnam Style” a lui PSY a fost un fenomen global inca de la lansarea sa. Gangnam Style s-a raspandit ca focul salbatic pana in punctul in care contorul de vizualizari al YouTube nu a mai putut tine pasul.
De asemenea, acesta este primul clip video de pe YouTube care a ajuns la un miliard de vizulizari, dar avand in vedere ca PSY a fost prezent in industria muzicala de ceva vreme inainte de lansarea „Gangnam Style”, cum sau de ce melodia a devenit atat de virala?
Acest lucru este ceva ce cercetatorii au fost interesati sa afle, iar Zsofia Kallus si echipa sa de cercetatori de la Universitatea Eotvos din Budapesta au incercat sa afle care este cheia succesului melodiei Gangnam Style si de ce a devenit atat de virala.
Se pare ca acestia au reusit sa afle care a fost cheia succesului melodiei. Cercetatorii au inceput prin a cauta pe Twitter tweet-uri localizate geografic care mentioneaza „Gangnam Style”, iar cercetatorii au descoperit ca clipul video s-a raspandit initial din Coreea de Sud in Filipine, inainte de a deveni viral in restul lumii.
Asta datorita apropierii relative dintre Filipine si Coreea de Sud, datorita faptului ca aceste doua tari au legaturi mai puternice cu restul lumii prin diaspora lor si datorita faptului ca cetatenii au legaturi mai puternice cu limba engleza.
Cercetatorii au confirmat asta cautand pe Google Trends „Gangnam Style” si au descoperit ca rezultatele s-au potrivit cu cele de pe Twitter. Este foarte interesant, avand in vedere ca a intelege cum clipurile video si meme-urile virale devin virale ar putea fi folositor pentru companiile care doresc sa-si promoveze produsele si serviciile, sau pentru muzicieni si casele de discuri pentru a afla mai bine o modalitate de a-si distribui continutul mai eficient. Mai urmareste cineva clipul video Gangnam Style in ziua de azi?