Tehnologia masinilor fara sofer a Volvo se chinuie sa identifice cangurii pe drumuri. Modelele S90 si XC90 din 2017 ale producatorului suedez de autoturisme folosesc sistemul Large Animal Detection pentru a monitoriza drumul pentru a vedea daca exista elani si cerbi caribu in cale. Dar felul in care cangurii se misca a dat peste cap sistemul autoturismelor fara sofer.
Volvo, la fel ca multe alte companii, a lucrat la tehnologia masinilor fara sofer, dar a dat peste o problema interesanta. In timp ce isi testa autoturismele in Australia, compania a aflat ca cangurii erau atat o pacoste, cat si o foarte mare confuzie, pentru masinile sale.
Sistemul de detectie al masinilor fara sofer al Volvo a fost expus la animale mari inainte – s-a intalnit cu un elan in timp ce era testat in Suedia si poate raspunde la elani si la cerbii caribu.
Dar cangurii se misca mult mai diferit de alte animale iar topaiala lor da peste cap sistemul. „Atunci cand sunt in aer, acestia practic par ca sunt mai departe, iar apoi aterizeaza si par ca sunt mai aproape”, a spus directorul tehnic al Volvo Australia, David Pickett, pentru ABC.
Cangurii cauzeaza marea majoritate a coliziunilor autoturismelor cu animalele in Australia, dar optimizarea sistemului de detectie al masinilor fara sofer pentru a evalua aceste animale in mod precis este doar o parte a procesului de dezvoltare.
Volvo nu s-a asteptat ca animalele precum cangurii ii vor impiedica sa-si indeplineasca termenul limita de productie. Volvo a incheiat parteneriate cu un numar de companii, inclusiv NVIDIA si Autoliv, avand in vedere ca aceste companii lucreaza la propriile lor tehnologii pentru masini fara sofer. Aceste companii impreuna cu Volvo spera sa aiba masini fara sofer disponibile pentru vanzare pana in 2021. Asta daca cangurii nu le vor pune bete in roate.