Potrivit unor stiri de FranceInfo, SNCF – compania nationala de cai ferate a Frantei detinuta de stat, a anuntat vineri ca lucreaza in mod activ pentru a dezvolta si implementa trenuri autonome care vor functiona pe liniile sale TGV de mare viteza pana in 2023.
Aceste trenuri ar trebui sa-si inceapa testarile initiale undeva in 2019. Sistemele autonome vor fi construite in trenurile TGV existente si constau in senzori externi care pot initia frana automata daca acestea detecteaza un obstacol in cale, pe calea ferata.
Compania din Franta spera ca sistemul autonom va fi folosit pentru manevre mai anoste, cum ar fi repartizarea vagoanelor si legarea lor inainte de plecare. Compania a aflat ca poate opera cu 25 de procente mai multe trenuri pe aceleasi linii folosind aceasta tehnologie autonoma, reducand timpul dintre trenuri cu peste un minut, de la 180 de secunde la 108 secunde.
SNCF din Franta se asteapta ca serviciul de trenuri autonome va incepe sa opereze in 2023, intre Paris si destinatiile din sud-est. Conducatorii vor continua sa fie prezenti un timp dupa ce sistemul este implementat pentru a actiona daca ceva nu merge cum trebuie.
Aceasta este o diferenta pronuntata fata de metrourile Parisului care sunt automatizate si nu necesita astfel de masuri de siguranta. Metrourile nu prezinta aceeasi nevoie de a vedea tot ce este in jur ca si atunci cand esti intr-un mediu complet deschis cu copaci, oameni si animale care iti pot iesi in fata.
„Asa ca avem nevoie de un conducator pentru a manevra aceste situatii deranjante”. Marea Britanie lucreaza, de asemenea, pentru a automatiza unele dintre functiile transportului sau de cale ferata cu trenul, desi tara insulara este la un stadiu mult mai prematur al dezvoltarii decat tara vecina.