fbpx

Un robot care invata din greseli

Un robot care invata din greseli

BRETT este capabil sa invete prin incercare si eroare in acelasi mod ca si o fiinta umana. Robotul este capabil sa-si perfectioneze aptitudinile prin experimentare si prin inregistrarea a ce funtioneaza si ce nu funtioneaza, si prin ajustarea ca atare a comportamentului sau.

In mod normal, robotii nu pot invata nici macar sarcinile simple prin inregistrarea rezultatelor actiunilor precedente. Ei exceleaza in sarcini ca vopsirea usilor masinilor de pe o linie de asamblare sau la efectuarea unor teste medicale. Cu toate acestea, noile situatii deseori ii fac incapabili pe roboti sa finalizeze o sarcina pe care trebuiau sa o efectueze.

CITESTE SI:  VIDEO: Face ID din iPhone X este pacalit de gemeni

Unii dintre noi traim in niste medii in care nu se tolereaza nicio greseala, iar in aceste medii oamenii esueaza in a se dezvolta si a invata din greseli. Greselile exista cu un scop, acela de a ne ajuta sa aflam ce sa nu facem in viitor. Greselile fac parte din natura umana.

Ce-ar fi daca am construi un robot asemanator oamenilor, care poate invata lucruri noi din greseli? Multi ar spune ca invatarea este un proces al vietii si ca un robot nu poate invata pentru ca acesta este la fel de destept pe cat este programarea din spatele sau.

CITESTE SI:  Farenheit 2451 te ajuta sa-ti pastrezi datele pe vecie

O echipa de oameni de stiinta de la Universitatea Berkeley din California a reusit sa programeze un dispozitiv pentru a invata sarcini de baza prin incercare si eroare, in acelasi fel ca si oamenii. Acest robot nu este ceva nou.

Am vazut cum a lucrat dispozitivul Willow Garage PR-2 in diferite situatii, in trecut. Acesta era echipat cu noua inteligenta artificiala Deep Learning si putem spune ca PR-2 are o abilitate primitiva de invatare.

CITESTE SI:  Ecranul tau de start din Facebook Messenger ar putea in curand sa afiseze reclame

Robotul oamenilor de stiinta a primit porecla BRETT (Berkeley Robot for the Elimination of Tedious Tasks). Acesta se va folosi atat de informatii vizuale, cat si de informatii senzoriale, in ceea ce priveste mediul, el insusi si obiectele din apropiere, construindu-le ca un LEGO si afland cum functioneaza lucrurile.