O nava maritima cargo autonoma si electrica este construita in Norvegia

O nava maritima cargo autonoma si electrica este construita in Norvegia

Doua companii din Norvegia sunt la conducere cand vine vorba despre construirea primei nave maritime autonome, electrice si fara echipaj din lume. Supranumita “Tesla Marilor”, vasul Yara Birkeland al Norvegiei este acum in dezvoltare.

Daca credeai ca autonomia exista numai la masini, ei bine, gresesti. Principiul autonomiei poate fi aplicat si la alte mijloace de transport, incluzand si navele maritime.

Doua companii din Norvegia au decis sa arate ca aceeasi tehnologie poate fi de asemenea folosita si la navele maritime. Acestea au incheiat un parteneriat pentru a construi primul vas maritim autonom fara echipaj si electric din lume.

CITESTE SI:  Limita de 280 de caractere a Twitter nu este folosita prea mult

Yara International si Kongsberg Gruppen sunt cele doua companii din Norvegia care lucreaza la acest proiect care se numeste Yara Birkeland. Constructia la aceasta nava maritima electrica a inceput si se crede ca se va termina anul viitor.

Dupa cum am mentionat mai devreme, aceasta va fi prima nava autonoma fara echipaj din lume alimentata de electricitate. Odata ce vasul electric din Norvegia este gata, acesta va transporta ingrasamant unei instalatii de productie care se afla in portul Larvik. Practic, aceasta va merge pe o ruta de 60 de kilometri.

CITESTE SI:  Un update Windows 10 major a fost amanat din cauza BSOD-urilor

Nava maritima autonoma si electrica din Norvegia are capacitatea de a transporta 100 de containere si, la cele 25 de milioane de dolari, aceasta costa aproape de trei ori mai mult de construit decat un vas conventional.

Cu toate acestea, avand in vedere ca acesta nu necesita echipaj sau combustibil, costurile anuale de operare vor fi destul de reduse, iar acest lucru va duce la economisiri enorme pe termen lung.

CITESTE SI:  Apple a protejat suficiente paduri pentru a-si acoperi intreg necesarul de ambalaje

Companiile din Norvegia planuiesc sa construiasca vase electrice si mai mari in viitor care pot fi folosite pe rute mai lungi, dar companiile vor astepta ca Organizatia Maritima Internationala sa vina cu o decizie privind reglementarile pentru navele autonome inainte de a se apuca de treaba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *