fbpx

In ce tara va plati Google editorii de stiri pentru a folosi fragmente din stirile lor

In ce tara va plati Google editorii de stiri pentru a folosi fragmente din stirile lor

O autoritate dintr-o anumita tara o ordonat companiei Google sa plateasca editorii si agentiile de stiri pentru faptul ca compania foloseste fragmente din stirile lor.

Autoritatea de Concurenta din acea tara a ordonat companiei sa negocieze plati editorilor si agentiilor de stiri, din acea tara, pentru a afisa in motorul de cautare extrase/fragmente din stirile lor.

Hotararea provizorie vine dupa ce Franta a pus in aplicare legea “Directivei privind Drepturile de Autor” a UE care a obligat compania americana sa plateasca editorii pentru a folosi fragmente din articolele lor in motorul de cautare.

CITESTE SI:  De ce Sony nu poate vinde consola de jocuri PS5 in India

“Practicile companiei Google ar putea constitui un abuz al unei pozitii dominante si au provocat daune grave si imediate sectorului presei”, se arata in hotarare. Intr-o declaratie catre publicatia Engadget, Google a spus ca va respecta decizia din Franta.

“De cand legea drepturilor de autor din UE a intrat in vigoare in Franta anul trecut, am colaborat cu editorii pentru a ne spori sprijinul si investitia in stiri. Vom respecta decizia si vom negocia platile”.

CITESTE SI:  Google Glass Enterprise Edition are procesor Intel Atom

Dupa ce legea a intrat in vigoare anul trecut in Franta, Google a spus ca pur si simplu va elimina fragmentele, cu exceptia cazului in care primeste permisiunea editorilor de stiri de a le folosi in motorul de cautare.

Cu toate acestea, organismul de decizie din Franta a spus ca “majoritatea editorilor de presa au permis companiei Google sa foloseasca si sa afiseze fragmente din continutul lor… fara a primi nicio remuneratie de la Google”.

CITESTE SI:  Noul laptop ASUS ZenBook S a fost anuntat cu o balama unica

Editorii de stiri au fost nevoiti sa-si ofere gratuit fragmentele, iar asta pentru ca Google are o cota de 90% din piata de motoarelor de cautare din Franta. Drept urmare, acestia ar putea suferi pierderi de business (o scadere a traficului de 26-90%) daca fragmentele articolelor lor nu apar pe acel motor de cautare.